Stránky

sobota 17. srpna 2013

Meruňkovo - pomerančový koláč


O víkendu mě čekala návštěva u rodičů a pochopitelně jsem nemohla přijet jen tak s prázdnou.  Na stole na mě mrkalo pár posledních letošních meruněk, lednice plná smetany, takže už jen ten pomeranč sehnat. Uznávám, že tento koláč byl výbornou volbou, opravdu (nejen) mě nadchl. Taťka si přidal dokonce třikrát, což je pro mě určitě největší odměna :) Inspirací mi tentokrát byl recept nalezený zde. 

Meruňkovo - pomerančový koláč


Ingredience
Korpus
  • 270 g hladké mouky 
  • 135 g tmavého třtinového cukru
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva 
  • špetka soli
  • jemně nastrouhaná kůra z 1 pomeranče
  • 180 g másla nakrájeného na kousky
     ---
  • 8 - 9 větších meruněk
  • 20 g tmavého třtinového cukru
Náplň
  • 255 g zakysané smetany (použila jsem 15%)
  • 2 lžíce smetany ke šlehání (použila jsem 31%)
  • 2 vejce
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžíce vymačkané pomerančové šťávy
    ---
  • 25 g tmavého třtinového cukru
  • 1 lžička mleté skořice

Postup
Na korpus smícháme mouku, cukr, prášek do pečiva, sůl a pomerančovou kůru. Postupně přidáme změklé máslo. Vše zpracujeme v hladké těsto, které zabalíme do potravinové fólie a necháme 30 minut odpočinout v lednici. Dortovou formu (použila jsem průměr 23 cm) vymažeme máslem i po okrajích. Těsto vložíme do formy a ručně ho upěchujeme na dno i po okrajích. Meruňky omyjeme, důkladně osušíme, vypeckujeme a rozkrojíme na poloviny. Půlky meruněk (rozkrojenou částí nahoru) naskládáme po celém dnu korpusu a následně je rovnoměrně posypeme tmavým cukrem. Korpus s meruňkami předpečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 160°C) asi 15 minut. Těsto získá jen místy lehce zlatavý odstín.

Na náplň spolu prošleháme smetanu, vejce, extrakt a pomerančovou šťávu. Náplň nalijeme na předpečený korpus s meruňkami. V misce promícháme cukr se skořicí a touto směsí rovnoměrně pocukrujeme povrch náplně. Koláč pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150°C) asi 30 minut. Po upečení necháme vychladnout.

Tip
Těsto doporučuji po okrajích formy upěchovat do výšky, která přesahuje náplň. Korpus je totiž i samotný chutný a křupavý.


2 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...