Stránky

neděle 12. ledna 2014

Ořechovo - skořicové řezy


Pokud nemáte dostatek času nebo nálady na větší pečení s kopou nádobí, doporučuji tyto řezy. Jsou opravdu rychlé a chutné. Ale jelikož nic není dokonalé, jejich drobná vada na kráse spočívá v tom, že jsou ve výsledku značně drobivé. V původním receptu se počítá s pekanovými ořechy, nicméně po Vánocích mám ještě slušnou zásobu vlašských ořechů, tudíž jsem zvolila tyto.

Ořechovo - skořicové řezy


Ingredience
  • 220 g změklého másla
  • 130 g krupicového cukru 
  • 1 žloutek
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 240 g hladké mouky
  • 2 lžičky mleté skořice
  • 1 lžíce kakaa holandského typu
    Dokončení
    • 1 bílek
    • 100 g nahrubo nasekaných vlašských ořechů

      Postup
      Máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem. Poté vmícháme žloutek a vanilkový extrakt. Po částech zapracujeme mouku smíchanou se skořicí a kakaem. 

      Těsto vložíme na dno formy vyložené pečícím papírem (použila jsem formu s rozměry 27 x 17 cm)  a rovnoměrně ho rozprostřeme. Bílek lehce rozšleháme, potřeme jím povrch těsta a nakonec zasypeme ořechy. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 160 °C) asi 25 minut. Necháme vychladnout a pak už jen vychutnáváme a uklízíme drobečky :)

      3 komentáře:

      1. Vypadá skvěle! Nemám doma pravé kakao, ale zkusila bych místo toho třeba Caro. Chytne to asi spíš kávový nádech, ale to by nemuselo vadit. Vyzkouším :)

        OdpovědětVymazat
      2. Já s receptem spokojená nejsem :( Do těsta jsem musela přidat mléko, jinak to byla opravdu hrozná hmota. A po upravení poměrů mi z toho vznikl v podstatě perník posypaný ořechy. Opravdu jsem se s tím natrápila...

        OdpovědětVymazat

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...