Stránky

pondělí 13. ledna 2014

Perníkové donutky s čokoládovo - jogurtovou polevou


Vždy jsem se přípravě klasických donutů velmi bránila, protože nemám ráda sladkosti smažené ve spoustě oleje, ale vzhledově se mi moc líbí. Jakmile jsem objevila roztomilou formu na malinké donutky, neodolala jsem. Můžu se tak vyhrát alespoň s těmito pečenými napodobeninami donutů. Jako dozvuk Vánoc (zase to uteklo) jsem zvolila perníkovou variantu (inspirace tady). Poleva podle původního receptu se mi vůbec nepovedla, musela jsem tudíž improvizovat a vytvořit jinou schůdnou variantu :)

Perníkové donutky s čokoládovo - jogurtovou polevou


Ingredience
Těsto
  • 65 g změklého másla
  • 40 g krupicového cukru 
  • 1 vejce
  • 140 ml podmáslí
  • 3 lžíce medu
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 1 lžíce nastrouhaného čerstvého zázvoru
  • 45 g celozrnné hladké mouky
  • 90 g hladké mouky
  • 1 lžička mleté skořice
  • 1 lžička mletého zázvoru
  • 1 lžíce kakaa holandského typu
  • 1/2 lžičky jedlé sody
  • 1/4 lžičky soli
  • 1/8 lžičky nastrouhaného muškátového oříšku
  • 1/8 lžičky drceného hřebíčku
    Poleva
    • 150 g kvalitní bílé čokolády
    • 1-2 lžíce řeckého jogurtu
    • cukrářské zdobení na posypání

      Postup
      Máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem. Poté vmícháme vejce, podmáslí, med, vanilkový extrakt a čerstvý zázvor. Po částech zapracujeme mouku smíchanou se skořicí, mletým zázvorem, kakaem, sodou, solí, muškátovým oříškem a hřebíčkem. Důkladně mícháme, dokud se všechny ingredience nespojí.

      Těsto vlijeme do formy na donuty (používám při tom cukrářský sáček a silikonovou formu, kterou není třeba vymazávat). Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150 °C) asi 15 minut. Necháme vychladnout a donutky vyklopíme z formy.

      Na polevu rozpustíme ve vodní lázni čokoládu, poté vmícháme jogurt. Jednotlivé donutky namáčíme v polevě a posypeme vybraným cukrářským zdobením.

      Ingredience mi vystačily na 22 donutků o průměru cca 4,5 cm.


      Žádné komentáře:

      Okomentovat

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...