Stránky

pátek 23. května 2014

Pomerančovo - čokoládový dort


Rozhodla jsem se vyzkoušet dort připravovaný bez mouky, másla, či oleje - prostě na naše poměry něco lehce netradičního. K tomu mi skvěle posloužil jednoduchý, ale efektní recept od Nigelly Lawson. Dort je uvnitř opravdu velmi vláčný, což je snad patrné i z fotky jeho řezu a vůbec mu nechybí nějaká další náplň. Zřejmě jsem zaspala dobu, ale je to poprvé, co jsem narazila na zapracování celých pomerančů. Dost jsem se obávala hořkosti (nejsem člověk, který denně děkuje za to, že život je hořký), nicméně po konzumaci dortu zůstala hořká chuť jen velmi nepatrná a rozhodně ne nepříjemná. Mně tedy chutnal hodně a určitě se do něj pustím znovu.

Pomerančovo - čokoládový dort


Ingredience
Těsto
  • 2-3 malé pomeranče s tenkou slupkou (celkem 375 - 400 g)
  • 6 vajec
  • 200 g třtinového cukru
  • 200 g jemně mletých mandlí (případně přímo mandlové mouky)
  • 50 g kakaa holandského typu
  • 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva
  • 1/2 lžičky jedlé sody
Dozdobení
  • moučkový cukr
  • pomerančová kůra

Postup
Pomeranče důkladně omyjeme, vložíme do hrnce a zalijeme vodou. Přivedeme k varu, poté teplotu snížíme a necháme pod pokličkou lehce probublávat asi 1,5 hodiny, dokud nebudou pomeranče měkké. Následně je necháme zchladnout. Pomeranče rozkrojíme na čtvrtiny, odstraníme pouze pecky a kompletně včetně kůry a dužiny je rozmixujeme na hladké pyré (doporučuji příliš neochutnávat, pyré je velmi hořké).

Do pomerančového pyré zašleháme vejce s cukrem a poté postupně zapracujeme mandle, kakao, prášek do pečiva a sodu. Důkladně mícháme, dokud se všechny ingredience nespojí. Těsto nalijeme do dortové formy (použila jsem průměr 23 cm) vyložené pečícím papírem. Pečeme v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150°C) asi 45 minut. Přibližně v polovině pečení přikryjeme povrch dortu alobalem. Po upečení necháme zcela vychladnout.

Na závěr můžeme dort poprášit moučkovým cukrem a dozdobit strouhanou pomerančovou kůrou.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...