Stránky

pondělí 8. září 2014

Ořechovo - karamelové řezy


K těmto řezům jsem se dostala úplně náhodou, když jednoho dne tatínek přiběhl a vykřikoval, že ochutnal naprosto dokonalý zákusek. Jakmile jsem spolkla hořkou slinu z prozření, že se nejedná o MŮJ zákusek, začala jsem se pídit po tom, co že je tak neskutečně dobré. Druhý den už mi mával pod nosem ručně psaným receptem od paní, u které řez ochutnal a přál si ho co nejdříve připravit. 
Možná tento řez také znáte, zapátrala jsem na internetu a našla jej rovnou pod několika názvy. 

Vhodná doba na přípravu této dobroty nastala o víkendu, kdy rodinka dorazila s velkým očekáváním a ještě větší krabicí na návštěvu (= pro ten řez). Z tak velkého množství surovin jsem ještě řezy nepřipravovala, takže jsem nedokázala odhadnout, jak velký plech použít. Proto se mi řezy podařily vyšší, než bych si přála. Po této zkušenosti si zde píši pro sebe poznámku - "příště použít plech 36 x 32 cm". 

Ořechovo - karamelové řezy


Ingredience
      Těsto
      • 200 g másla
      • 200 g moučkového cukru
      • 2 vejce
      • 2 lžíce medu
      • 2 lžíce mléka
      • 500 g hladké mouky
      • 2 lžíce jedlé sody
      Ořechovo - karamelová směs
      • 120 g másla
      • 80 g krupicového cukru
      • 3 lžíce medu
      • 350 g nahrubo nasekaných vlašských ořechů
      Krém
      • 300 ml mléka
      • 2 lžíce hladké mouky
      • 2 lžíce solamylu
      • 90 g krupicového cukru
      • 20 g vanilkového cukru
      • šťáva z 1/2 citrónu
      • 250 g másla pokojové teploty
      Dále
      • 100 ml rumu

      Postup
      Příprava těsta
      Máslo ručním šlehačem prošleháme s cukrem. Poté vmícháme vejce, med a mléko. Po částech zapracujeme mouku smíchanou s jedlou sodou. Těsto uložíme asi na 30 min do lednice. Poté ho rozdělíme na dvě části. Dva plechy vyložíme pečícím papírem a vyválíme na ně těsto. 

      Ořechovo - karamelová směs
      Máslo s cukrem a medem vložíme do hrnce a přivedeme k varu. Přidáme ořechy a chvíli směs provaříme. Poté ji ještě teplou (pozor, rychle chladne a pak se s ní nedá pracovat) rozprostřeme na jedno z připravených těst.

      Těsto s ořechovou směsí pečeme lehce dozlatova v předehřáté troubě (horkovzdušná na 150 °C) asi 10 minut. Poté dáme péct i druhý plech se samotným těstem na stejnou teplotu, asi 8 minut. Upečené pláty necháme na rovné ploše zcela vychladnout.

      Příprava krému
      Do hrníčku odebereme 100 ml mléka a v něm rozmícháme mouku a solamyl. Zbylou část mléka smícháme s oběma cukry a přivedeme k varu. Poté postupně za stálého míchání přiléváme mléko s moukou a solamylem. Krátce povaříme, dokud směs nezhoustne. Necháme při pokojové teplotě zchladnout. Po vychlazení vmícháme citrónovou šťávu a po částech zašleháme změklé máslo.

      Jednotlivé části máme hotové a můžeme začít řez kompletovat. Upečený plát bez ořechů pokapeme rumem a rovnoměrně potřeme krémem. Nakonec vrstvu krému zakryjeme plátem s ořechovou směsí a lehce přitlačíme.

      Řez uložíme do chladna a alespoň 1 den (lépe 2 dny) necháme uležet a změknout.


      A takto vypadalo kompletní sladké občerstvení při rodinné nedělní návštěvě. Myslím, že si každý našel svůj oblíbený kousek, ale jednoznačně zvítězily právě ořechovo - karamelové řezy. Já z připravené nabídky volila Tiramisu cheesecake (tentokrát v mističkové podobě), ale byla jsem nekompromisně přehlasována :) 


      Žádné komentáře:

      Okomentovat

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...